Punts d´interès
Alertes
Més informació de la ruta

Caulés nou i vell

DIFICULTAT: ALTA
Durada máxima:

Itinerari molt interessant que ens portarà a recòrrer el mateix cor de la Serra de Caulés enllaçant l'antiga esglesiola de Caulés Vell mig amagada enmig del bosc amb l'ermita de Sta. Susanna a dalt de la carena.
Haurem
pedalat fins a Llagostera i des del Pla de St. Llorenç enfilaren en direcció a la Ruïra per baixar a continuació cap al gran mas de can Noguera; seguint inicialment el curs de la riera i pujant tot seguit a un turonet
aviat trobarem l'antic poblat de Caulés Vell.
El poblat és una petita jòia emboscada; hi trobarem
la seva valuosa esglesiola pre-romànica contituïda per una nau i un àbsis comunicats per un arc, el cementiri que hi ha al costat amb alguns sepulcres antropomòrfics i els diferents jaciments de les cases que integraven el poblat coberts per la bardissa. L'esglesiola, que representa l'element principal, molt malmesa reclama a crits mesures urgents de consolidació i conservació.
Travessem a peu les restes d'aquest poblat medieval, sortim a un extrem d'una urbanització i seguim amunt fins assolir l'ermita de Sta. Susanna de Caulés un gran mirador sobre el Montseny i la plana selvatana; l'edifici té planta rectangular,absis trapecial amb una distribució pre-romànica i data dels segle X-XI però amb modificacions a la façana principal (campanar d'espadanya) del segle XX.
Aquesta ermita va ser esglèsia parroquial fins l'any 1448 dels diferents masos existents a la contrada. Actualment pertany al municipi de Vidreres.
Hem de continuar la ruta per la pista en direcció a can Mundet; aviat trobarem el trencant indicat a l'esquerra per pujar al Puig Ventós punt més alt d'aquesta serra; tornem a la pista principal i de seguida agafarem un camí a l'esquerra que anirà planejant per iniciar un esplèndid descens que seguint en part el camí del pel·legrí de Tossa ens portarà de nou
can Noguera; per asfalt arribem a Llagostera per enllaçar amb el carril bici i iniciar el retorn a St. Feliu.
Recomanem amb entusiasme la descoberta d'aquest interessantíssim poblat medieval de Caulés Vell. Amb ganes de sentir-nos orgullosos del nostre propi país mantenim l'esperança de veure algún dia aquest indret consolidat i preservat d'una manera digna.