Punts d´interès
Alertes
Més informació de la ruta

Esfinx del Montclar o Dona de Pedra

DIFICULTAT: ALTA
Durada máxima:

El massís de l’Ardenya constitueix un paisatge granític d’una gran singularitat; escampats pels boscos i muntanyes anirem trobant un munt de roquissars, conjunts rocallosos i grans blocs de pedra alguns en forma de boles, torres, cúpules, bonys, cassoletes o bé caracteritzats en diferents formes animals.
Pedralta, el paradolmen de Pedrasobrealta, Roca Verdera, els rocalls de Costa Cirera, es Carro Cremat, Roca Sella, les roques de la barraca dels Caputxins….són algunes de les formacions més conegudes.
Aquest itinerari ens permet arribar fins a l’obaga del Montclar i conèixer una formació rocosa molt original: L’Esfinx del Montclar o també anomenat la Dona de Pedra; es tracta d’un gran pilar de roca amb inscultures que ens recorda els antics tótems sagrats que s’erigien per representar divinitats ancestrals.
Des de St. Feliu la ruta que proposem s’enfila fins a Pedralta per enllaçar amb el camí de la Guilla i arribar a la Creu d'en Barraquer; seguim fins a St. Baldiri per continuar la pista principal que mena al collet de Can Duran; a l’esquenall del Montclar hem d’agafar una pista a la dreta de pujada pedregosa que ens portarà directament fins a l’Esfinx al costat mateix d’una gran torre elèctrica. Des d’aquest punt tenim una formidable perspectiva dels Carcaixells i el muntanyam de Pedralta.
Per arribar a peu fins a l’Esfinx es preferible des de la zona de St. Baldiri pujar primer al Montclar i baixar tot seguit per la vessant nord de la muntanya per un sender pronunciat.
D’una manera o altra haurem tingut el plaer de conèixer l’Esfinx o la Dona de Pedra un dels símbols més característics i encara bastant desconegut d’aquesta zona de l’Ardenya.