Punts d´interès
Alertes
Més informació de la ruta

Forn de calç de Can Banyacroua

DIFICULTAT: MITJA
Durada máxima:

Recorregut molt variat i divertit, adequat per una matinal sense gaire exigència física i amb ganes de conèixer el ric patrimoni de la conca del Ridaura (forns, antics molins, rescloses…..)
Arribarem a tocar de Llagostera pel carril-bici, travessarem l'autovia pel primer pont; ens dirigim per can Funarions al pantà de can Puig tot travessant les planes agrícoles de St. Llorenç seguint les indicacions del carril verd i groc; de can Puig
remuntarem fins un petit coll on trobarem el rètol en direcció Can Banyacroua;hem de creuar un torrent i arribar al mas, continuem
de baixada cap el riu fins trobar un altre rètol que ens indica un corriol a l'esquerra
que ens menarà
fins al Forn de calç de Can Banyacroua; la construcció envoltada de vegetació es manté encara ferma i en bon estat de conservació.
Seguint el corriol aviat arribarem al riu on trobarem el primer dels cinc molins que visitarem; es tracta
del molí de més Amunt de can Moner;
 hem de seguir les marques d'un sender local que surt
de la vora del mateix camí per arribar al molí del Mig o de can Carreres i finalment al Molí propiament de Can Moner adossat a la casa; més avall anirem a trobar prop d'una resclosa l'antic molí de Can Nadal; més endavant un excel.lent corriol ens conduïrà fins el Pont de Can Font i per últim al molí de Can Pata.
El Ridaura ens continua oferint bonics paisatges de bosc de ribera en tota la seva conca però avui és un riu mig oblidat i encara malferit per la presència d'un abocador prop de la seva capçalera.
Aquest interessant recorregut senyalitzat pel riu, absolutament recomanable per fer a peu i que tindria un alt valor pedagògic si anés acompanyat
de plafons explicatius
ens ha permés descobrir el
valuós patrimoni dispers i mig amagat
de forns,rescloses i antics molins i constatar que el Ridaura havia estat en altres èpoques un riu molt treballador i molt ben aprofitat.