Punts d´interès
Alertes
Més informació de la ruta

Castell de Vila-romà

DIFICULTAT: ALTA
Durada máxima:

Gran travessa pel massís de les Gavarres per anar a trobar les restes del Castell de Vila-romà (Palamós).
Per Romanyà i el Puig d’Arques hem de seguir el fil de la carena fins al coll de la Ganga; travessem la carretera i agafem la pista fins a la Cavorca per continuar més endavant en direcció Fitor. Arribem al mas enrunat de Can Ribot de Fitor sota mateix del Puig Cargol; aquí hem de trencar a l’esquerra per un sender marcat, molt tècnic i pedregós però d’una gran bellesa que ens portarà de dret al castell de Vila-romà.
Es tracta d’una fortificació medieval del segle XII que defensava les terres i propietats de St. Joan de Palamós i Vall-Llobrega; posteriorment va passar a dependre del Bisbe de Girona; l’any 1812 durant la guerra del francés va patir una voladura per part de les tropes napoleòniques que el va deixar ferit de mort.
Les quatre parets i alguna volta que resten encara dempeus ens dóna una idea d’allò que fou el recinte fortificat. Tot el conjunt desprén una atmosfera de misteri i nostàlgia, i necessita abans no quedi completament esbucat
mesures urgents de consolidació.
Seguim la ruta per la vall de Bell-lloc on podrem visitar les restes del molí i del forn de calç del mas Antoniet i la bonica ermita de Bell-lloc; la polidesa de l’ermita que contrasta
amb les restes abandonades del castell formen una imatge caracterísitica de tot aquest paratge.
Pugem en direcció a la pista ampla procedent del Puig Cargol per enllaçar amb el camí marcat (rètol) que ens permet de baixada arribar fins a Calonge tot travessant les interessants valls de la Coma de les Fonts i dels Tinars.
Per St. Antoni, Platja d’Aro i la Vall d’Aro retornem a St. Feliu havent completat aquesta gran volta de 55kms i 1100 mts de desnivell que ens ha permés després de passejar-nos amb tranquil.litat pel recinte del castell de Vila-romà
recular momentàniament uns centenars d’anys enrera.