Punts d´interès
Alertes
Més informació de la ruta

Santa Llúçia d'Arboç i Vall de Sorinella

DIFICULTAT: ALTA
Durada máxima:

Interessant recorregut per les Gavarres amb l’objectiu d’arribar a Sta. Llúcia d’Arboç una ermita del segle XVIII situada a la Serra dels Perduts a mig camí entre el veïnat de St.Pol i el coll de la Ganga.
Per Romanyà enfilem cap el Puig d’Arques i continuem cap a St. Cebrià dels Alls; passat St. Cebrià a 300 mts trenquem a l’esquerra pel formidable corriol de la Mina de Plom; enllacem amb el GR que anirem continuant de baixada i després de pujada per l’altre costat de la carretera fins al mas de can Mirameu; tenim Sta. Llúcia a tocar en una bella fondalada. L’ermita d’una sola nau s’alça isolada enmig del bosc; el lloc és endreçat amb una zona de pic-nic i l’antiga masoveria que acostuma a restar oberta i fa les funcions de refugi lliure.
Iniciem el retorn pujant en direcció al mas de la Cavorca per anar a trobar un espectacular corriol que davalla fins a la bonica vall de Sorinella i enllaça amb la pista de can Diumenjó on trobarem les primeres vinyes; pel mas Pere arribarem a Calonge i per St. Antoni i Platja d’Aro tancarem aquesta circular de quasi 50 kms.
Sta . Llúcia d’Arboç -abans anomenat St. Nazari de la Ganga- no és un indret tan conegut ni tan carismàtic com altres llocs de les Gavarres (Fitor,els Metges,el Montnegre…) però la bellesa de l’entorn i les àmplies panoràmiques sobre la vessant nord del massís gavarrenc a més d’un recorregut que combina esplèndids corriols amb pistes i camins de bosc fan d’aquest itinerari un excel.lent tast de cicloturisme.